SORULAN SORU

MürÅŸid-i Kâmilin derviÅŸini uyarması, ikaz ve irÅŸadı nasıl olur? DerviÅŸ üstadı tarafından uyarılmıyorsa bu ne anlama gelmektedir?

CEVAP

MürÅŸidi kâmil olan zatlar Peygamber Efendimiz  (sav) Hz.lerinin vârisidir. Ä°nsan yetiÅŸtirilmesinde, nefsin terbiyesinde ehliyetli ve irÅŸadla vazifelidir. Bir mürÅŸidin elinden tutan kimse Allah yolunda ÅŸeytana karşı büyük bir kuvvet ve saÄŸlam bir siper saÄŸlamış olur. Peygamber Efendimizin ahlakıyla ahlaklanmamış, seyri sülûkunu tamamlamamış bir zata tabi olanlara bir faydası olmayacağı aÅŸikâr olup,  bu yolda terbiye olmamış bir kimsenin baÅŸkasını terbiye edemeyeceÄŸi açıktır.

MürÅŸidi Kamil olan zatlar kendilerine tabi olan derviÅŸlerini hem zahiren hem de manevi olarak ikaz ve irÅŸad edeler. Kendisini nefsin bütün hilelerini, yolda karışılacağı ÅŸeytanın bütün hilelerini bildiÄŸi için tecrübelerini, derviÅŸlerin manevi durumlarına vakıf olduklarından dolayı bazen sohbetlerinde genel olarak bazen de özel olarak derviÅŸlerini ikaz ve irÅŸad ederler. Sohbetinden herkes kendine düÅŸen payı alıp giderler.

DerviÅŸin rüyada olsun, olmasın ya da halinde olsun, olmasın uyarılması rahmettir. Kıymetli olduÄŸunun göstergesidir. Cennet Mekân Abdullah Baba (ks) Hz.leri;

“Bir derviÅŸ manen ikaz edilirse onun için çok büyük bir rahmettir.” Buyururdu.

EÄŸer derviÅŸ sıkıntılı durumu karşısında uyarılmıyorsa manevi yaÅŸantısında gevÅŸek olduÄŸunun göstergesidir. 

DerviÅŸ uyarılıyorsa derviÅŸtir, uyarılmıyorsa derviÅŸ deÄŸildir gibi bir düÅŸünceye girmek doÄŸru deÄŸildir. Bir derviÅŸ manen uyarılıyorsa celali yönden terbiye olunuyor demektir. Manen uyarılmıyorsa o insanın istidadında  (Yetenek) doÄŸruyu, yanlışı ayırt edebilme kabiliyeti vardır ki manen uyarılmıyordur. Her ÅŸeyi bildiÄŸi halde bile bile yapana da müdahale edilmez.

“EÄŸer Allah’a karşı saygılı olur ve sakınırsanız, O size iyiyi kötüden ayırt edecek bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allah büyük lütuf sahibidir.”  [1]

DoÄŸruyu yanlışı ayırt edebilme kabiliyetine sahip olan derviÅŸ bir hataya düÅŸüÄŸü zaman, bir günah iÅŸlediÄŸi zaman, hemen nedamet yani piÅŸmanlık duyar tövbe istiÄŸfar eder. Zaten uyarısını kendi benliÄŸinde yapmıştır. Uyarılmıyorsa yoldan koptuÄŸunun bir iÅŸareti deÄŸildir.

DerviÅŸin bir hata, kusur iÅŸledikten sonra eÄŸer hata olsaydı manen uyarılırdım demesi nefsi temize çıkarmak adına yaptığı bir davranıştır ki böyle düÅŸünmek doÄŸru deÄŸildir.  

Cennet Mekân Abdullah Baba (ks) Hz.leri bazen derviÅŸlerini sohbetlerinde genele hitap ederek uyarırdı bazen de kiÅŸiye özel olarak uyarırlardı.

Cennet Mekân Abdullah Baba (ks) Hz.leri bir gün bir derviÅŸine sakın tuvalette fazla durma derken, baÅŸka bir derviÅŸine namaz kılarken saÄŸa sola bakma evladım diyerek o kiÅŸileri eksiklerini özel olarak uyarmışlardır.

Rabim bizleri yolunda hata işlemden ilerleyen kullarından eylesin inşallah.

 

Konuyla Ä°lgili Benzer sorular

Bir derviÅŸin rüyada veya halde uyarılması rahmet midir? Uyarıldı ise hala derviÅŸtir, deÄŸilse dersi alınmış mıdır? Uyarılmadı ise doÄŸru istikamette olduÄŸu mu anlaşılmalıdır? Kendisi rüyasında böyle bir uyarı almadığı halde baÅŸka birisi ya da zakiri... rüyasında seni ÅŸu ÅŸekilde gördüm, Mevlana Hazretleri rüyamda geldi, namazlarına dikkat et diyerek uyarması nasıl açıklanabilir?



[1] Enfâl Sûresi- 29




Okunma Sayýsý : 4182

Soru Tarihi: 10/19/2018

Yorumlar
mehmet şengül

ABDULLAH BABAMIZIN BAHÇESÄ°NDEN BÄ°ZLERÄ° SEBEPLENDÄ°RDİĞİNÄ°Z Ä°ÇÄ°N ALLAH SÄ°ZLERDEN RAZI OLSUN HOCAM!

Bir Yorum Yazýn
Adý Soyadý *
E-Posta *
Yorum *